min viktresa, mina resultat. ett år senare

den 8 september 2015 tog jag tag i mitt liv. tog ett av mina största beslut. hade äntligen blivit mogen nog att förändra mig. det var äntligen dags!

(lång text)

metoden jag använde mig av är Lchf, många tycker det är knäppt men vi har alla våra olika åsikter & ja, man får tycka vad man vill åt det.
i min värld var det den enda utvägen, den logiska. för mig.

 

så här ser jag på det, detta har jag gått efter & detta är lite av mina råd:

målet? stort. det ska ta tid, det ska inte handla om press, man måste ha motgångar, man måste kunna tackla dom på rätt sätt. det ska inte vara något krav på träning 5-6 dagar i veckan! ingenting ska kännas som en press, då blir man knäpp. kroppen måste även hänga med i viktnedgången, den ska inte chockas bara för att du är otålig. & lyssna alltid på din kropp!

 

jag satte en tidsplan, att det ska ta minst 1år. vem vet, det kanske tar 3 år i slutändan?



omgivningen? jag sa till alla i min närhet att jag skulle göra detta, familj, vänner & arbetskompisar. det är viktigt, gör det inte i smyg, folk kommer fortfarande ge dig beröm! MEN förlita dig aldrig på att få allt stöd från dom, förvänta dig ingenting! det har inte jag gjort, ingen har stöttat mig på det sättet, det har jag gjort bra själv. det är inte lätt för alla andra att hela tiden peppa, dom är upptagna med sitt men de kommer alltid vara stolt så länge du håller på.



var alltid positiv. det kommer man såå långt på. berätta gärna för alla runtom hur det går, uppmana dom till att berömma dig. ibland behöver man den extra pushen, men då måste du själv pusha.
jag har aldrig varit så glad som jag varit detta år & det speglar av sig!

 

ta före & efterbilder i underkläder för att verkligen se de riktiga resultaten. detta är nog det viktigaste. jag är SÅ glad att jag gjorde det, dock är det något jag bara visa för mina närmaste. det är för att själv se vad jag har åstadkommit, det behöver inte halva världen veta. det är mer som en push/vinst för dig själv!
mät även de delar på kroppen du känner mest vill förändras. jag har mätt bröstet, midjan, magen & höfterna. borde ha haft armarna också.

 

ett tips är att gå stenhårt in dom första månaderna, ät percis som man ska, men inte strikt-lchf. fuska inte, försök låta bli alkohol, börja aldrig innan under eller precis efter sommaren. har du saker planerat, ex. resa, gör det först, lev ut & börja sen. börja inte "nu på måndag" utan ta dig tid att verkligen fundera ut när det passar dig.
restaurangen är lättast. bara bort med potatis & in med mer sås & sallad, vissa är duktiga på att ha koll på lchf & kan anpassa därefter.

 

om du ska fuska, fuska på rätt sätt. ta inte det du saknar mest (potatis), ta inte det bästa du vet (chips). gör det lätt & gör det när du själv känner att du är värd det, fira om du nått ex. 5 eller 10kg till att börja med. 
dock kommer jag lova att när du väl har nått 5 eller 10kg så kommer du vara så taggad & fokuserad att du inte vill fuska. då är det inte värt det.

 

jag har kunnat motstå potatis i alla dess former, öl, choklad/godis & härliga drinkar i ett år! det går. 
blir jag sugen? japp. men jag kan motstå det.
tänkte att jag skulle fira ett år med att äta allt jag varit sugen på, men nej. envisheten sätter stopp. firandet får ske den dagen jag har nått mitt mål!

 

träning? jag har kört gym, ca.2 gånger i veckan, sällan mer. i början körde jag bara maskiner, ökar knappt då jag inte vill bygga utan underhålla musklerna. sedan gav jag mig på core, spinning, fler fria övningar & nu på slutet även löpning. detta är saker jag aldrig skulle gett mig på innan, eller, aldrig orkat innan!
nu tycker jag det är skitkul! detta är även saker man kan göra med kompisarna, vilket är ännu roligare.

 

är så hypad över att det gått ett år att detta inlägg säkert är helt grötigt.
men jag hoppas ni förstår hur jag menar, & visst det finns säkert många som bara skakar på huvudet & tycker att detta är idiotiskt. men det har funkat för mig & jag håller nu, efter ett år, på att bygga denna metod till en livsstil. sakta men säkert. för jag är inte i mål än, det tar nog ett tag.

 

 jag har använt mig av en app som heter viktkoll där jag skrivit in mina invägningar, har gjort dom varje eller varannan onsdag. den räknar bl.a ut procent & bmi & hjälper en att hålla koll på hur man ligger till.

 

så resultatet då, efter 1 år med lchf?

-25,1 kg

bröst: -20cm
midja: -16cm
mage: -20cm
höfter: -15cm

 

ändå världens största tack till alla i min omgivning för stödet & peppen. jag hoppas verkligen ni är med mig & finns där tills målet är nått : ) 
jag kan göra detta.

nedan finns lite bilder som man kan se lite skillnad på

2014 - 2016, samma klänning. som var min favorit.
april 2015 - juli 2016
2014 - 2016
2013-2016

Kommentera här: