mitt härliga liv för tillfället

japp. åkt på halsfluss. jävligt kul.
började få lite ont utanför halsen (kan man säga så?) i tisdags efter träningen. onsdagen började det göra mer ont i själva halsen, lite seg i ögonen men allt försvann lagom till jobb. torsdagen var värst, det gick bara inte. kunde knappt svälja, huvudet var segt & ah, bara att sjukanmäla sig. ringde även & skulle avboka min tid hos vårdcentralen på fredagen (skulle ta massa blodprov & andra tester pga. brist i kroppen). visade sig att jag fick behålla min tid för att kolla efter halsfluss + ändå ta mina prover. var inte bättre alls när jag vaknade idag (fredag) men var ju tuvngen att pallra mig till vårdis halv 9. läkaren behövde knappt titta mig i halsen för att konstatera halsfluss & fick penicillin direkt. ush. jaja hade ju ändå tur. tog även mitt blodprov & sen apoteket.
har varit helt död idag, dock ingen feber (än) & kan ändå tvinga i mig mat men penicillinet är ju rena helvetet, känns typ som prinskorvar... lol. 
så ska ligga i soffan hela helgen & tycka synd om mig... mamma har varit världens ängel & kommit hit med mat & gotte så jag kan överleva ♥ tack älskade du!
har även gjort lite nytta = beställt 4 st julklappar haha, japp. har snön fallit är det dags. dock ska jag inte pynta något i år, eller sätter väl upp stakarna osv men inget annat, behövs inte när man ska vara iväg 3 veckor under den tiden. (må det gå fort dit nu)
ps. 22 dagar till födelsedag!!!!! hur taggad???

 

Kommentera här: