inte riktigt så fräsch idag

helvete. igår tampades jag med huvudvärk men inte mer än så. idag 06.20 vaknade jag av världens magsmärtor, det värsta jag varit med om, aldrig varit med om dess like. höll på i 2h. grät för jag visste inte vad som var fel. kunde tillslut somna till 11. gick & köpte nyponsoppa osv. fick sån sjuk kramp på vägen hem, and here we go again. såna smärtor. ringde sjukvårdsupplysningen som trodde det var magkatarr & skrev till akuten i Kalmar ifall att, sen ringde jag hälsovårdscentralen som trodde det kunde va blindtarmen eller gallan. grät igen, ville inte ha sån otur. skulle precis ringa vårdcentralen när nästa omgång va på g, denna gången var det dock spya också. tur det, har alltså åkt på magsjukan & 39.2 graders feber. kunde inte behålla nån mat eller dryck. febern steg & steg, låg i mjukisdress under duntäcke med 25 grader & sol utanför fönstret. frös som Gud vet vad. vid 18 kunde jag mig äntligen ta mig ur sängen, mamma kom hit med vattenmelon & glass! tack. så har fått i mig lite mat, inte ätit sen 22 igår. febern har dämpat sig men magen har börjat sätta igång igen : ( aldrig haft magsjuka innan & drar gärna inte på mig det igen. så rädd. sån smärta. från bara några timmar liksom hände allt detta. sjukt. hoppas verkligen jag är bra imorgon, hatar att vara svag!

Kommentera här: