nyårslista 2015

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Inget dramatiskt, men jag åkte till USA

 

Hur har ditt 2015 varit?

Väldigt bra faktiskt, visst har man ups and downs men detta har mest pekat uppåt!

 

Blev du kär i år?

Nej.

 

Vilket datum från 2015 kommer du aldrig glömma?

Inget speciellt faktiskt eller troligen 16 april i så fall.

 

Vad är din största framgång 2015?

Framgång, haha har inte så många såna. Men att stå upp för mig själv mer, vara mer säker & leva för dagen.

 

Bästa köpet?

Resan till NY & troligen min plånbok.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Resor, nöjen & min bil.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, som sagt, resorna jag var på + festivalerna & umgänget med mina vänner!

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?

Silento - Whip It & Kygo - Nothing Left

 

Vem har du umgåtts med mest?

Familjen & vännerna.

 

Har du haft ett förhållande under 2015?

Njae, inte direkt.

 

Vart reste du under 2015?

New York med Madde i april & Berlin med Julie, Mia & Oki. Hade velat fler men fanns inte tid..

 

Är det något du saknar år 2015 och vill ha 2016?

Fler resor faktiskt, sa samma sak förra året också! Tyvärr klaffar det inte alltid med sällskap & ekonomi + ledighet. Världens tråkigaste svar men that's it

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Först jobbade jag, sedan kom släkten hem till mig på tårta & kaffe. Fick sjukt fina grejer & allt var bara himla mysigt : )

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Jag tror inte det, eller det finns väl alltid saker som kan bli bättre. Men resor hade varit ett plus i hjärtat men man kan ju inte veta hur man mår för något som inte hänt! 

 

Vem saknade du?

Farfar. 

 

De bästa nya människorna du träffade?

Har väl inte träffat så mycket mer folk än vanligt, gillar de jag redan hänger med! Men att ha kommit Jules & Mia närmare har varit nice, även Joppe. Men nä, inte något ny så.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2016?

Spara så mycket pengar du kan, du vet att det går.
Fortsätt leva livet utan tvek & tvivel.
Träna mer av det som är kul & satsa fullt ut med lchf:en.

 

För att sammanfatta 2015 lite då så startade jag året lugnt med hemmafest med middag i Kalmar, träffade lite nytt folk & ah det är väl så det har varit! Lägenheten renoverades vilket var ett helvete så levde bara på att New York resan skulle bli av i april, det enda som höll mitt hopp uppe. Började tveka många gånger på jobbet, något i mig blev så obehagligt rastlöst men jag lyckades lugna ner mig. Var & pärlade för Fuck Cancer i Karlskrona med faster, mamma, farmor & kusin. Älskade det, blev så glad i hjärtat. Blev även godkänd donator i Tobias Registret vilket var så himla stort!! Pappa tog över stuga vilket jag är glad över eftersom vi har myst där ute, så skönt att dra någon annanstans ibland. Började träna för att ändra mitt liv eftersom jag har mycket ryggproblem, gick bra & går fortfarande bra! Vad har vi mer då? Var några vändor uppe i Göteborg, dock blir dom färre : ( tråkigt, jag som älskar Götet. Åkte sedan då till USA i 5 dagar med en kompis & det var så jävla fett, var där på våren så det var varmt & fint. SKA tillbaka för missade så mycket men vill upptäcka mer av USA, drömmen. Började även gå till frisören igen för första gången på flera flera år! Var dock en lång process men det är så mycket mer värt att göra det riktigt än att göra det hemma. Sommaren kom & jag hade inte så mycket planerat mer än festivaler & Berlin. Var på kojans förfest med Julie & Kritan, helt loca. Besökte mina föräldrar på Öland med bror, hängde på Musikfabriken, låg sjuk över midsommar så åt mat hos mina släktingar för att sedan ta hand om hunden. Årliga grillningen på jobbet var lika bra som vanligt, mycket stughäng som sagt, Emmabodafestivalen var en stor fest som vanligt & hängde där en hel del, fick även träffa Thomas Stenström men min dröm krossades direkt då han bara var dryg. Efter det så chillade jag en vecka typ innan jobbet började igen men drog ganska fort till Berlin där det var värmebölja & kaos, dock var det helt fantastiskt. Kom hem & levde på det ett tag tills vi åkte vidare till Way Out West vilket också var helt suveränt! Vi fick även chansen att se bion Odödliga som slayade oss totalt. 
Mer då? JO jag bestämde mig för att verkligen ta tag i livet så surfade runt på internet & insåg att LCHF borde kanske passa mig, testade & håller fortfarande på. Började 8 september & har hittils fått riktigt bra resultat. Jag kör inte superstrik men håller mig inom ramarna, det går i en bra takt & jag är SÅ stolt över mig själv. jag SKA nå mitt mål. Hade även en jättefin weekend i Götet när bror fyllde, åt maroccansk mat & gick på liseberg. Min kompis Diana fick även sitt andra ursöta barn, lilla Albin. Utöver det så blev det mycket ny matlagning, handboll, besiktning, blodgivning, tatueringar, middag med jobbarkompisar, promenader, frisörbesök & skratt! 
Var i slutet nu & kollade Björnstammen i Norrköping, hängde på Harrys med fina kompisar, lekte med Teo i första riktiga snö, blekte tänderna, gick på många promenader, haft hjärtanögon framför musikhjälpen & haft en helt underbar jul med nära & kära!

Wow det blir alltid så långt & tack gode gud för bilderna man har sparat annars hade jag aldrig kommit ihåg grejer. Som ni märker har det varit ett farfyllt men bra år. Ett av de bättre. Men där har ni det! låt oss nu kicka 2016.

Än så länge har jag 2 konserter & 3 festivaler bokade. Mumford and Sons & Justin Bieber. Emmabodafestivalen, Way Out West & A Walk In The Park!

GOTT NYTT ÅR MINA KÄRA VÄNNER & FAMILJEN!!!!! 

puss

Kommentarer:

1 Liselotte Velander-Melkersson:

Gott nytt år finaste underbaraste dotter❤️

Svar: gott nytt år mamma ❤️
LOLA

Kommentera här: