jullista 2016

Pepparkakor eller lussebullar? 

LUSSE ALLA DAGAR

Skumtomtar eller knäck? 

skummisar

Ischoklad eller marsipan? 

ischoklad

Köttbullar eller prinskorvar? 

ooh svårt, köttbullar

Julkorv eller julskinka?

mmh skinka

Lax eller sill? 

lax!

Revbensspjäll eller Janssons Frestelse? 

revbensspjäll, eftersom jag inte äter janssons, annars hade jag lätt valt janssons

Paradis eller Aladin? 

är det någon skillnad? paradis isf, den vi brukar ha iallafall

Sylta eller leverpastej? 

leverpastej

Glögg eller julmust? 

samma som janssons, måste välja glögg men älskar julmust bara att jag inte kan drick det

Rödbetssallad eller dopp i grytan? 

rödbetssallad

Ris a la malta eller risgrynsgröt? 

Risgrynsgröt, jävla vad sugen jag blev nu. får dock inte äta något av det..

Äpplemos eller senap? 

senap

Hemma eller borta? 

borta tror jag!

Ge eller få? 

både &. älskar att ge julklappar, det är så sjukt kul. men tycker självklart om att få också ; )

 Mysteriet på Greveholm eller dieselråttor och sjömansmöss?

haha är detta ens en fråga? självklart mysteriet, 

Chokladkalender eller paketkalender? 

paket, men mest för att jag inte äter choklad, rolig lista haha!

 Plastgran eller äkta? 

aldrig haft riktig men det är mycket mysigare! men måste säga plast

Arne Waise eller Ernst? 

älskar ernst, men arne är ändå arne : ) man har växt upp med han kring juletid

När vill du att första snön ska falla? 

andra advent kanske

När tycker du att det är dags att pynta? 

första advent!

Finns det något du vill göra mindre av denna julen? 

haha ska inte ens a hemma!

Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
 

rött grönt & silver

Kan du komma på något negativt med julen? 

hmm, egentligen inte. inte för min del. men kan tänka mig all hets & press & pengar som ska läggas ner.

Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul? 

tröttnar direkt, så fort julafton är över är julen över

 Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december? 

alla mysiga ljus & pynt + självklart musiken

Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
 

hade velat göra allt, gör inget. men hade jag fått välja hade jag åkt pulka

Vilken är din favorit julfilm? 

antingen polarexpressen eller tomten är far till alla barnen

Klär du dig fint på julen? 

jag försöker

När öppnar du dina julklappar? 

det beror lite på, antingen innan kalle eller efter. beror på vilket år. men traditioner ändras hela tiden nu.

Julönskningar? 

för första gången, pengar

Vilken är din favoritjullukt?

 lussebullar, eller nejlikor i apelsiner

Vad heter din/dina favoritjullåtar?

vet inte vad alla heter, men last christmas, julen är här & den med elvis! haha, jullåtar är mysigt

Konstigaste julklappen? 

vet inte om jag fått någon konstig julklapp? inte vad jag kan komma ihåg iallafall

Vad är viktigast på julen? 

att man umgås, ingen är ensam & att njuta

Hur är din jul?
 

i år blir allt annorlunda, kommer troligen ligga på en strand bland palmer med mia & julia. kanske äta lite frukt, gå på en julfest & spela julklappsspelet med tjejerna : D 

Kommentera här: